Jaki drążek do podciągania się wybrać

Ćwiczenia na drążku z wykorzystaniem masy własnego ciała dają bardzo dobre efekty. Doskonale sprawdzą się w modelowaniu mięśni grzbietu, ramion i brzucha. Nie trzeba w tym wypadku nawet chodzić na siłownie bowiem drążek do podciągania się można bez problemu zamontować również w domu. Jaki wybrać?

Wybór drążka do podciągania się zależy od sposobu ćwiczeń

Drążek do podciągania się można wykorzystać na różne sposoby, ale do klasycznego podciągania wystarczy zwykły drążek rozporowy zamontowany w futrynie. W przypadku bardziej dynamicznych ćwiczeń jak wymyki czy podciąganie z wybiciem nie zda on jednak egzaminu. W tej sytuacji trzeba będzie poszukać bardziej stabilnego i wytrzymałego sprzętu.

Drążek do podciągania się z dodatkowymi uchwytami czy bez?

Wybór między drążkiem z dodatkowymi uchwytami, a tym bez uzależniony jest od tego jakie ćwiczenia będą na nim głównie wykonywane. W przypadku klasycznego podciągania się w chwycie na szerokości barków dodatkowe uchwyty są całkowicie zbędne i mogą tylko przeszkadzać lub ograniczać ruchy. Czasem jednak różnorodność ćwiczeń może skusić, ale w tej sytuacji decydując się na wybór konkretnego sprzętu warto najpierw poczytać opinie na jego temat.

Na co zwrócić uwagę wybierając drążek do podciągania się
– szerokość, która zapewni wygodę podczas wykonywania ćwiczeń,
– sposób mocowania,
– jakość stali oraz spawów. Bardziej jednolita konstrukcja powinna być stabilniejsza,
– grubość rurki. Grubsza rurka powoduje, że ćwiczenia są trudniejsze i mocniej angażują mięśnie przedramienia (standardowa grubość to ok. 32 mm),
– udźwig. Udźwig powinien nie tylko bez problemu utrzymać osobę ćwiczącą, ale i zachować stabilność również przy bardziej dynamicznych ćwiczeniach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *