Wskazówki dla początkującego fana siłowni

Zejście z kanapy, odpuszczenie pizzy z piwem i pójście na siłownię może być strasznym procesem, szczególnie wtedy, gdy wszyscy wokół zdają się wiedzieć o wiele więcej. Aby odnieść sukces w osiągnięciu swojego celu ważne jest, aby potraktować swoją drogę, jak wchodzenie po drabinie. Począwszy od najniższych szczebelków, po wyższe, na najwyższych kończąc. O czym powinno się pamiętać na początku „aktywnej” przygody?

Małymi krokami do celu

Jednorazowa wizyta na siłowni (https://www.sportbody.pl/pol_m_Fitness-i-silownia_Sprzet-na-silownie_Porecze-824.html) na pewno jest świetnym początkiem, ale nie zagwarantuje pozytywnych zmian w umyśle i ciele, jeśli nie zamieni się w cykliczność. Może zabrzmieć to, jak niemożliwe zadanie, ale ćwiczenia na siłowni przynajmniej 2 razy w tygodniu są niezbędne do uzyskania zadowalającego efektu. Oczywiście wszystko powyższe zadziała tylko i wyłączenie w połączeniu ze zbilansowaną dietą.

 

Nie należy od razu chwytać za poręcze stacjonarne

 

Początkujący często uczą się przez oglądanie. Niekoniecznie jest to zła rzecz, ale kopiowanie kogoś, kto wykonuje niewłaściwie ćwiczenie może spowodować u ćwiczącego złe nawyki. Najczęściej słaba forma oraz technika pochodzą z próby zbyt szybkiego podniesienia „wagowej poprzeczki”. Zbyt duży ciężar np. na sztandze zamienia się w pęd zamiast skurczu mięśni, co wypacza technikę wykonania. Większy ciężar może więc poczekać. Ważnym aspektem jest, aby nauczyć się odpowiednio poruszać swoim ciałem. Dlatego warto w początkowej fazie ćwiczyć z oporem własnego ciała, a w miarę zdobywania doświadczenia, przejść na wyższy poziom ćwiczeń fizycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *